Octavia II - złe / błędne wskazanie stanu paliwa !!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • macpunto
    Classic
    • 2014
    • 5

    Octavia II - złe / błędne wskazanie stanu paliwa !!!

    hmm to jak w takim razie dojsć do tego który to czujnik ?
    w logu w pierwszym poscie widać ze raczej wszystkie 4 działają ?

    bezpieczniki / ich mocowania wyglądają ok na wszelki przeczyszczone wydrapane podoginane itp... wtyczka ta 3pinowa także wygląda wporządku.


    i żeby było śmiesznie teraz znów cały czas tylko ten wczesniejszy błąd:/
    01276 - abs hydraulic pump(v64) 012 - electrical fault in circuit


    [ Dodano: Pon 22 Gru, 14 16:01 ]
    generalnie dziwi mnie to że błąd wywala dopiero po przyspieszeniu/przejechaniu paru m
    zrobiłem test rozpędziłem sie nstro od zapalenia do 30/h i ostro hamulec .... uwaga - abs działał
    dopiero po przyspieszeniu bardziej wywala błąd/wyłącza abs
    pomysły?

    [ Dodano: Nie 28 Gru, 14 11:31 ]
    widze że nikt :/
    generalnie dorwałem schemat tej wtyczki od ABS


    pomierzyłem ile mogłem i do pinu 32 ok przychodzi napięcie z bezpiecznika s163
    ale do pierwszego pinu nie idzie prąd z s162 i to może być chyba problemem ?
    generalnie dochodzi tam napięcie ale 0.3v mniejsze niż na pin 32 - pomysły ? może to byc to ?
    na wyłączonym do pinu 1 idzie 12.1 a do 32 12.4 a na zapalonym do 1 idzie 14.2 a do 32 14.5 !
    na-pewno nie idzie to z tego bezpiecznika 162 jak powinno może poprzedni właściciel miał już taki problem i jakaś monterka tu padła... ?
    znajdę gdzieś schemat którędy idą KABLE fizycznie od tego bezpiecznika 162 ? tzn powinny?
    myślicie że to moze byc to ?

    [ Dodano: Pon 29 Gru, 14 14:18 ]
    widzę że mało tu elektryków ?
    w każdym razie problem rozwiązany napiszę dla potomnych
    żeby ktoś się nie dał jak prawie ja nabrać na 300zł za nową pompę abs (już więcej nie pojadę do tego elektryka)
    po nitce do kłębka zgnił kabel własnie od tego bezpiecznika s162
    pod akumulatorem na szczęście zanim wchodzi w główną wiązkę
    wszędzie pełno utlenionej miedzi



    polutowane zabezpieczone błąd skasowany i abs śmiga jak nowy !
  • piotr-pacek
    Classic
    • 2012
    • 38

    #2
    Octavia II - złe / błędne wskazanie stanu paliwa !!!

    Witam
    Mam mały problem z samochodem Octavia II 1,9 TDI PD 2007r (nie sugerować się przypadkiem podaną w moich danych OI 1,9TDI AHF 1999r)

    - a mianowicie przestała mi świecić żarówka w kabinie na podsufitce i odruchowo na oślep zacząłem szukać spalonego bezpiecznika wyjmując po kolei bezpieczniki o numerach: F2, F3, F4, F6, F8, F12, F15, F17 po czym znużony meczącym wyjmowaniem tychże bezpieczników zaprzestałem szukać w bezpiecznikach tylko wziąłem się za rozbieranie lampki - okazało się że spalona jest żarówka, ale po tej operacji w samochodzie zaczęło się coś dziać - wskaźnik stanu paliwa pokazuje mi pól baku paliwa, a komputer pokładowy 600km do przejechania, a mam pełny zbiornik paliwa i komputer pokazywał 1170km do przejechania.

    Zatem pytanie - CO ZEPSUŁEM, lub ROZREGULOWAŁEM ??? Czy to poważna usterka (wolałbym żeby było jak przedtem kiedy dobrze pokazywało) i w jaki sposób przywrócić stan poprzedni - sprzed gmerania w bezpiecznikach.

    Wielkie dzięki z góry za wszelką pomoc.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      piotr-pacek, Moze jakieś zwarcie zrobiłes.... - ja bym odłaczył akumulator na chwilke. Masz vaga? To możesz zobaczyć czy masz jakies błedy. Choć mozesz pojeżdzić troszku....i komp sobie "przeliczy" i po ok 50 km bedziesz miał nowe dane :diabelski_usmiech
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • piotr-pacek
        Classic
        • 2012
        • 38

        #4
        Hmmm właśnie mam problem z VAGiem bo obecnie przebywam poza granicami kraju, kabelek został w domu :/ bo mój laptop ma WINa8 64Bit i nie działał mi program Vag na nim.

        Ale możliwe żeby tak się poknociło po odpięciu bezpiecznika??? przecież pozycja pływaka czy tam czujnika w baku się nie zmienił - jest non stop na samej górze. Witać to wyższa i bardziej skomplikowana elektronika.
        póki co będę sprawdzał jak się zachowuje wskaźnik po przejechaniu kolejnych kilometrów.

        Niemniej jednak czekam na dalsze podpowiedzi w tym temacie.

        Komentarz

        • kecaj
          RS
          • 2009
          • 1511
          • Superb II (3T4)

          #5
          piotr-pacek,robiłeś to na podłączonym akumulatorze? Bezpiecznik F6 jest od zestawu wskaźników. Zestaw wskaźników zwariował. Pozostaje adaptacja...
          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

          Komentarz

          • piotr-pacek
            Classic
            • 2012
            • 38

            #6
            Zamieszczone przez kecaj
            piotr-pacek,robiłeś to na podłączonym akumulatorze? Bezpiecznik F6 jest od zestawu wskaźników. Zestaw wskaźników zwariował. Pozostaje adaptacja...

            A jak się wykonuje taką adaptację?

            Komentarz

            • spacewalker
              Elegance
              • 2012
              • 940

              #7
              Akurat z adaptacją licznika to nie wiele zrobisz, bo czujnik poziomu paliwa podłączony jest bezpośrednio do licznika .
              Stan paliwa na liczniku jest brany z rezystancji pływaka.
              I jest to tylko podłączone do MASY i 2 kable do licznika.

              Ratuje cie odłaczenie akku, odczyt błędów, test wskazówek licznika

              Komentarz

              • piotr-pacek
                Classic
                • 2012
                • 38

                #8
                Zamieszczone przez spacewalker
                Akurat z adaptacją licznika to nie wiele zrobisz, bo czujnik poziomu paliwa podłączony jest bezpośrednio do licznika .
                Stan paliwa na liczniku jest brany z rezystancji pływaka.
                I jest to tylko podłączone do MASY i 2 kable do licznika.

                Ratuje cie odłaczenie akku, odczyt błędów, test wskazówek licznika
                To już lepsze wieści - tylko teraz pytanie czy mogę sobie od tak frywolnie odpiąć akumulator żeby znów czegoś kolejnego nie załatwić - radio seryjne chyba nie ma zabezpieczenia kodem? A czy jakieś tam komputerowe ustawienia się nie wykasują? Co z alarmem?
                Żebym sobie nie unieruchomił auta i nie musiał wzywać do domu lawety albo speca z kompem.

                Komentarz

                • spacewalker
                  Elegance
                  • 2012
                  • 940

                  #9
                  jak fabryczne wszystko to nic się nie stanie.

                  Komentarz

                  • dawid41333
                    Classic
                    • 2012
                    • 13

                    #10
                    Witam! Posiadam octavie II scout 2,0 Tdi. Gdy tankuję samochód od pełna (aż stoi paliwo w rurce) wskaźnik paliwa wskazuje maksymalnie jedna kreskę poniżej maksa jak by nie mógł do niej dobić pomimo pełnego zbiornika. Paliwo wraz z jazdą na początku jak obserwuje wskaźnik w miarę szybko spada: 100 km 2 kreski, potem się delikatnie normuje i opada wolniej. Ma może ktoś jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem? Pozdrawiam

                    Komentarz

                    Pracuję...